III. Model absolwenta
Absolwent jest:
1. Myślący, odpowiedzialny, rzetelny, solidny, co oznacza, że:
- zachowuje się zgodnie z zasadami panującymi w szkole i domu rodzinnym, a przypadki swego złego zachowania umie poddać krytycznej refleksji i nie powtarza błędów, do których popełnienia potrafi się przyznać,
- zdaje sobie sprawę, że kulturalna dyskusja polega na tym aby wysłuchać każdej ze stron,
- stara się by swoim wyglądem nie budzić kontrowersji bo wie, że oryginalność to nie tylko kwestia szokującego wyglądu ale naturalna niepowtarzalności każdego człowieka,
- potrafi dbać o higieną osobistą i zdrowie,
- zna i rozumie zagrożenia związane z uzależnieniami, dlatego ich unika
- wie, że nikt nie jest samowystarczalny, dlatego aby osiągnąć sukces potrzebna jest współpraca z innymi,
2. Jest patriotą czyli:
- zna i szanuje tradycje rodziny, szkoły i narodu,
- wykazuje chęć poznania ojczystego kraju i jego zwyczajów,
- sprawnie posługuje się językiem polskim
3. Samodzielny, zaradny, otwarty, co oznacza, że:
- jest ciekawy świata i korzysta z różnych źródeł wiedzy by ciekawość tę zaspokoić,
- poszukuje nowych obszarów dla swej aktywności, problemów do rozwiązania, a nawet wyzwań, które pozwoliłyby mu się sprawdzić,
- potrafi samodzielnie stawiać sobie cele i konsekwentnie dążyć do ich realizacji,
4. Uczciwy, prawy, prawdomówny, co oznacza, że:
- w pełni docenia znaczenie zaufania w kontaktach miedzy ludźmi i stara się na nie zasłużyć,
- potrafi poddać swoje postępowanie moralnemu osądowi i odróżnić dobro od zła,
- w sytuacjach konfliktowych wybiera drogę szczerości i prawdomówności,
- umie trafnie rozróżniać osoby godne i niegodne zaufania.
5. Kulturalny, taktowny, szanujący innych, krytyczny wobec siebie, co oznacza, że:
- cechuje go takt i kultura osobista w stosunku do innych, ze zrozumieniem traktuje różnice wynikające z niejednakowych możliwości, motywacji i odmienności kulturowej ludzi,
- szanuje efekty własnej i cudzej pracy,