Programowanie to komunikacja z komputerem poprzez wydawanie mu poleceń. Dzięki aplikacjom komputer wie jak ma zareagować na komendy, jakie działania wykonać, co zapisać w pamięci, co pokazać na wyświetlaczu. Dziś możemy zaprogramować praktycznie każde urządzenie elektroniczne, które nas otacza. Wychodząc naprzeciw nowoczesnym trendom w edukacji, 24 stycznia uczniowie klas pierwszych brali udział w warsztatach, wprowadzających ich w tajniki kodowania i programowania.
Dzieci zostały podzielone na zespoły, w których podejmowały próby odpowiedniego zakodowania robotów.
Pierwsza była zabawa Bee – botem - robotem edukacyjnym, która stanowi wstęp do nauki programowania. Dzieci miały za zadanie przycisnąć strzałki kierunkowe określoną ilość razy i w odpowiedniej kolejności. Tylko odpowiednia sekwencja ruchów umożliwia doprowadzenie robota do celu.
W drugiej grupie dzieci pracowały przy pomocy Ozobotów, małych Edurobotów, które można programować z niespotykaną łatwością z użyciem jedynie kredek lub flamastrów. Taka technologia czyni z Ozobotów rozwiązanie idealne do oswajania już najmłodszych uczniów z podstawami dziedziny programowania.
Ostatni zespół miał możliwość wypróbowania gry Scottie Go!, w której za pomocą aplikacji dzieci podejmowały ciekawe wyzwania. Gracze chcąc je przezwyciężyć układali za pomocą kartonowych klocków na swoim stole program sterujący ruchami Scottiego (głównego bohatera). Następnie skanowali napisany przez siebie program, wykonując jego zdjęcie. Aplikacja po zeskanowaniu programu wykonuje go, a gracz może się przekonać, czy problem został prawidłowo rozwiązany.
Zajęcia były bardzo ciekawe i zdecydowanie za szybko się skończyły. Na szczęście to nie koniec naszych przygód z programowaniem. Już wkrótce kolejne warsztaty, na których z pewnością podszkolimy swoje umiejętności.