Plan działań szkoły

IV. Plan działań szkoły

Obszar I:

Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły. Szkoła osiąga cele zgodne z praktyką oświatową państwa. Szkoła doskonali efekty swojej pracy.

Zakładane cele w zakresie poprawy efektów kształcenia :

1. Szkoła sukcesywnie podnosi wyniki w działalności dydaktycznej.

2. Szkoła dąży do wytworzenia i rozpropagowania wśród uczniów modelu absolwenta.

3. Szkoła analizuje wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i wykorzystuje płynące z analizy wniosków do poprawy jakości kształcenia.

4. Szkoła dba o indywidualny rozwój ucznia. (Uczący się nabywają wiadomości i umiejętności uczący się są aktywni).

5. Uczniowie w szkole czują się bezpiecznie.

Kryteria sukcesu

Ad. 1

- Szkoła realizuje podstawę programową

Ad. 2

- Uczniowie znają model absolwenta

- Szkoła promuje działania zmierzające do zrealizowania przez uczniów modelu absolwenta

- Ad. 3

- Szkoła analizuje wyniki sprawdzianu i wdraża wnioski po dokonanej analizie

- Szkoła analizuje wyniki klasyfikowania i promowania

Ad. 4

- Szkoła rozpoznaje potrzeby i możliwości uczniów

- Uczący nabywają wiadomości i umiejętności

- Uczący się aktywnie zdobywają wiedzę

- Szkoła pozyskuje zewnętrzne fundusze na realizację projektów edukacyjnych, projektów unijnych)

- Szkoła opracowała i realizuje indywidualne plany wspomagania ucznia

Ad. 5

- Szkoła posiada program wychowawczy i profilaktyczny, który podlega ewaluacji

- Szkoła posiada procedury postępowania w sytuacjach szczególnych

- Respektowane są normy społeczne

- Szkoła przestrzega praw ucznia i praw dziecka

Obszar II

Procesy zachodzące w szkole.

Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole lub placówce koncepcji pracy. W szkole dba się o indywidualny przebieg i doskonalenie procesów edukacyjnych

Zakładane cele w zakresie usprawnienia funkcjonowania szkoły w obszarze II:

1. Działania szkoły są zgodne z przepisami prawa.

2. Nauczyciele dążą do ustawicznego rozwoju warsztatu pracy.

3. Szkoła udziela wsparcia wymagającym tego uczniom.

Kryteria sukcesu :

Ad. 1

- Pracownicy szkoły na bieżąco zapoznają się ze zmianami w przepisach prawa

- Szkoła prowadzi wymaganą dokumentację zgodnie z przepisami prawa

- Bogata oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej

- Procesy edukacyjne mają charakter zorganizowany

Ad. 2

- Nauczyciele współdziałają we współtworzeniu procesu edukacyjnego

- Nauczyciele uzyskują wyższe stopnie awansu zawodowego

- Nauczyciele biorą udział w doskonaleniu zawodowym – zgodnie z potrzebami szkoły.

Ad. 3

- Szkoła rozpoznaje potrzeby uczniów w zakresie udzielania im pomocy

- Szkoła kształtuje postawy uczących się

- Prowadzi działania służące wyrównywaniu szans edukacyjnych

Obszar III

Funkcjonowanie szkoły w środowisku lokalnym

Szkoła jest integralnym elementem środowiska, w którym działa. Szkoła współpracuje ze środowiskiem na rzecz rozwoju własnego i lokalnego. Szkoła racjonalnie wykorzystuje warunki, w których działa

Zakładane cele w zakresie usprawnienia funkcjonowania szkoły w obszarze III:

1. Współpraca ze środowiskiem na rzecz wzajemnego rozwoju

2. Rodzice uczniów współpracują ze szkołą

3. Szkoła promuje wartość edukacji.

Kryteria sukcesu w planowanym obszarze:

Ad. 1

- Szkoła udziela uczniom wsparcia pedagogicznego, psychologicznego zgodnie z potrzebami;

- Szkoła współpracuje z instytucjami mogącymi wspierać uczniów

- Szkoła opracowuje program inicjatyw na rzecz środowiska

Ad.2

- Szkoła wspiera rodziców w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych

- Rodzice są informowani w wyczerpujący sposób o postępach w nauce uczniów

- Rodzice wspierają szkołę w jej działaniach statutowych

- Szkoła organizuje uroczystości integrujące środowisko

Ad. 3

- Szkoła promuje osiągnięcia uczniów

- Nagradza uczniów mających określone osiągnięcia

- Wykorzystywane są informacje o losach absolwentów

Obszar IV

Zarządzanie szkołą

Zarządzanie zapewnia sprawne funkcjonowanie szkołą

Zakładane cele w zakresie zasad zarządzania:

1. W szkole funkcjonują zespoły nauczycielskie

2. Szkoła prowadzi wewnętrzny nadzór pedagogiczny

3. Szkoła dba o bezpieczne i higieniczne warunki pracy

Kryteria sukcesu w planowanym obszarze:

Ad. 1

- Szkoła posiada plan WDN

- Nauczyciele pracują w zespołach zadaniowo-problemowych

- Nauczyciele dokonują analizy dokumentów szkolnych

Ad. 2

- Szkoła prowadzi ewaluację

- Prowadzone są hospitacje zajęć

- Dyrekcja wszechstronnie wspomaga i motywuje nauczycieli

Ad. 3 

- Szkoła stwarza warunki do realizacji podstawy programowej

- Dba o systematyczne wzbogacanie jej zaplecza w pomoce naukowe

- Szkoła dokonuje niezbędnych prac remontowychA