Model absolwenta

III. Model absolwenta

Absolwent jest:

1. Myślący, odpowiedzialny, rzetelny, solidny, co oznacza, że:

- zachowuje się zgodnie z zasadami panującymi w szkole i domu rodzinnym, a przypadki swego złego zachowania umie poddać krytycznej refleksji i nie powtarza błędów, do których popełnienia potrafi się przyznać, 

- zdaje sobie sprawę, że kulturalna dyskusja polega na tym aby wysłuchać każdej ze stron, 

- stara się by swoim wyglądem nie budzić kontrowersji bo wie, że oryginalność to nie tylko kwestia szokującego wyglądu ale naturalna niepowtarzalności każdego człowieka, 

- potrafi dbać o higieną osobistą i zdrowie, 

- zna i rozumie zagrożenia związane z uzależnieniami, dlatego ich unika 

- wie, że nikt nie jest samowystarczalny, dlatego aby osiągnąć sukces potrzebna jest współpraca z innymi, 

2. Jest patriotą czyli:

- zna i szanuje tradycje rodziny, szkoły i narodu, 

- wykazuje chęć poznania ojczystego kraju i jego zwyczajów, 

- sprawnie posługuje się językiem polskim 

3. Samodzielny, zaradny, otwarty, co oznacza, że:

- jest ciekawy świata i korzysta z różnych źródeł wiedzy by ciekawość tę zaspokoić, 

- poszukuje nowych obszarów dla swej aktywności, problemów do rozwiązania, a nawet wyzwań, które pozwoliłyby mu się sprawdzić, 

- potrafi samodzielnie stawiać sobie cele i konsekwentnie dążyć do ich realizacji, 

4. Uczciwy, prawy, prawdomówny, co oznacza, że:

- w pełni docenia znaczenie zaufania w kontaktach miedzy ludźmi i stara się na nie zasłużyć, 

- potrafi poddać swoje postępowanie moralnemu osądowi i odróżnić dobro od zła, 

- w sytuacjach konfliktowych wybiera drogę szczerości i prawdomówności, 

- umie trafnie rozróżniać osoby godne i niegodne zaufania. 

5. Kulturalny, taktowny, szanujący innych, krytyczny wobec siebie, co oznacza, że:

- cechuje go takt i kultura osobista w stosunku do innych, ze zrozumieniem traktuje różnice wynikające z niejednakowych możliwości, motywacji i odmienności kulturowej ludzi, 

- szanuje efekty własnej i cudzej pracy,